Известие

Collapse
No announcement yet.

температура на маслото

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ами това, което пише - топлообменник.
    Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 00:28.
    Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
    Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от manol vasilev Покажи съобщение
      температурата на маслото трябва да е близка до тази на охладителната течност +/- 10градуса след тези граници двигателя прегрява максимума е 100 градуса после маслото започва да гори получава се нагара по двг

      едва ли ще започне да гори при температури до 120-130гр
      може ли да се постави допълнително маслен радиатор на колата?

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от alvanovo Покажи съобщение
        едва ли ще започне да гори при температури до 120-130гр
        може ли да се постави допълнително маслен радиатор на колата?
        Разбира се. Ако имаш постоянно пътувания извън града и караш постоянно с 150+ , Масления радиатор ще ти е от полза иначе е просто ненужна инвестиция...
        145 QV ex.
        146 Boxer TOTAL ex.
        147 T.S. Sele top

        Lancia Dedra 2000 16

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
          А това от епер-а, което го дават engine oil heat exchanger от снимката в по-горния ми пост какво е тогава?
          През въпросната джаджа минава вода която циркулира между блока на двг и термостата - уж загрява по бързо маслото, и му пуска вода през серпент......
          По принцип маслото се охлажда по бавно от водата.....иначе въпросната серпентина може да се махне, да се сложи маслен термостат с маслен радиатор, и това е може би перфектното решение - повечето маслени термостати на Мокал отварят на 80 градуса, и това е много добро решение.....по мое мнение.....
          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

          Comment


          • #20
            ако наистина темпе.на охладителната течност е плиус минус 10г.аз 1800км.значи Видин/ Рим стрелката не показва пове4е от 90градуса
            147 1.9jtd 16v 140hp
            147jtd 1.9 16v 140hp
            E36-150hp

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от mecan Покажи съобщение
              ако наистина темпе.на охладителната течност е плиус минус 10г.аз 1800км.значи Видин/ Рим стрелката не показва пове4е от 90градуса
              147 1.9jtd 16v 140hp


              може и 50 000км да караш, но бавно и пак няма да загрее
              може и 50км с над 200км/ч и да правиш мотор
              маслото загрява не само +-10
              при яко каране отива до 120-130гр понякога в топло време

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от alvanovo Покажи съобщение
                може и 50 000км да караш, но бавно и пак няма да загрее
                може и 50км с над 200км/ч и да правиш мотор
                маслото загрява не само +-10
                при яко каране отива до 120-130гр понякога в топло време
                абсолютно!!! Това +-10 градуса е нормалния диапазон в който трябва да го движиш! 10в-40 повече от 110-120 градуса си е опасно за мотора - съвременните масла се палят обикновено след 200 градуса, така че няма как да изгори . Аз лично моята и на тракдея и на магистрално каране след 140км/ч отива на почти 120 образно погледнато на уреда в колата(155-ца, без маслен радиатор). Опасното за мотора е че колкото темп. на маслото е по-голяма, толкова по-тънък масления клин по подвижните части на мотора.


                Даването на газ, води до пристрастяване!
                Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                Volvo V50 2.0D by RuBig

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от alvanovo Покажи съобщение
                  може и 50 000км да караш, но бавно и пак няма да загрее
                  може и 50км с над 200км/ч и да правиш мотор
                  маслото загрява не само +-10
                  при яко каране отива до 120-130гр понякога в топло време
                  ок пот 140км. не пада колата 6том го правя за 18/20 часа товА разтояние.и все на 90седи стрелката на антифриза
                  147jtd 1.9 16v 140hp
                  E36-150hp

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от mecan Покажи съобщение
                    ок пот 140км. не пада колата 6том го правя за 18/20 часа товА разтояние.и все на 90седи стрелката на антифриза
                    стрелката за температурата на антифриза няма нищо общо с температурата на маслото!!!


                    Даването на газ, води до пристрастяване!
                    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                    Volvo V50 2.0D by RuBig

                    Comment


                    • #25
                      Трябва да е над 40градуса външната температура за да имаш проблеми със скорост от 140км/ч.

                      Ако маслото не е пред смяна и е налято до нормата няма да имаш никакъв проблем.

                      Нормално със 120км/ч маслото е около 70-80градуса.
                      В топлите дни със 140км/ч температурата на маслото ми е около 90градуса. При 160км/ч вече стрелката се изправя на 100.

                      При дъжд температурата спада рязко. От 90 градуса при навлизане в мокър участък с локви се вижда буквално как стрелката пада до долу. Също и когато маслото ми е на минимум загрява доста по бързо. И то не от липсата на масло и по-голямото триене, ами просто по-голямото количество в картера по лесно се охлажда от струята.

                      Поне на 155 8в ребрата на картера са доста големи и служат като радиатор на по-малките мотори.




                      Това за стойностите от 100 110 градуса, че са проблем ВЪОБЩЕ не е вярно

                      Имам приятели с VW-та сложиха си датчици за температурата и стана един път въпрос за температурата и те ми казаха, че малко след паленето (1км-2) и маслото подминава 60-70. Тогава беше пролет и сравнително хладно.

                      И хората ги качвам карам и стрелката ми едвам отлепва от 60градуса. "Датчика не е верен" Щом не е верен пипни картера и виж дали е повече от 60 градуса.


                      Пък и тяхните събират около 4 литра. При мен 5 литра си ги глътва като третокласник сокче от 10ст.




                      Иначе съм загрявал масло от 70 градуса до над 100 за 7-8 км изминати на 5-та в червения сектор. Външна температура около 25 градуса.
                      sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                        абсолютно!!! Това +-10 градуса е нормалния диапазон в който трябва да го движиш! 10в-40 повече от 110-120 градуса си е опасно за мотора - съвременните масла се палят обикновено след 200 градуса, така че няма как да изгори . Аз лично моята и на тракдея и на магистрално каране след 140км/ч отива на почти 120 образно погледнато на уреда в колата(155-ца, без маслен радиатор). Опасното за мотора е че колкото темп. на маслото е по-голяма, толкова по-тънък масления клин по подвижните части на мотора.

                        при мен е същото
                        над 140км/ч загравя до 120гр
                        понякога изключвам климатика или намалявам скоростта
                        това при топло време над 25гр
                        не съм загрявал маслото повече от 120гр
                        мисля, че може да имам порблеми със смазването

                        Comment


                        • #27
                          Днеска по Тракията със константна скорост от 140 - 160кмч маслото ми беше на 92-93 градуса заковано 20 минути поне......ся не знам колко са точни отчитанията на уреда, но го тествах във вода и при кипването показваше 102 градуса......не знам дали и подходящо място му избрах на сензора - в началото на малкото капаче на картера - уж на 155 бил там и аз там го боднах.....
                          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                            Днеска по Тракията със константна скорост от 140 - 160кмч маслото ми беше на 92-93 градуса заковано 20 минути поне......ся не знам колко са точни отчитанията на уреда, но го тествах във вода и при кипването показваше 102 градуса......не знам дали и подходящо място му избрах на сензора - в началото на малкото капаче на картера - уж на 155 бил там и аз там го боднах.....

                            там маслото може да се охлажда от стоенето в картера и затова толкова малко да показва
                            и датчика да на не е на поток, а да се нагрява около стоящо за охлаждане масло
                            това променя показанията

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от alvanovo Покажи съобщение
                              там маслото може да се охлажда от стоенето в картера и затова толкова малко да показва
                              и датчика да на не е на поток, а да се нагрява около стоящо за охлаждане масло
                              това променя показанията
                              При 140-160 км/ч надали маслото стои в картера
                              Колкото до датчика - не мога да кажа кое е най-подходящото място
                              sigpic

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от alvanovo Покажи съобщение
                                там маслото може да се охлажда от стоенето в картера и затова толкова малко да показва
                                и датчика да на не е на поток, а да се нагрява около стоящо за охлаждане масло
                                това променя показанията
                                Ми на 155 датчика бил там забит - всъщност така са ми казвали, лично аз не съм виждал точното разположение.....
                                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                                Comment

                                Working...
                                X